Bedre sent enn aldri

Da ble det nok en gang fredag. Takk og lov for det!

Beklager at jeg ikke har fått oppdatert bloggen så ofte i det siste. Det er ikke det at jeg ikke vil, men har serrox ikke hatt tid. Det er vel første gang jeg faktisk sitter foran PCen nå siden forige uke.

Det er ikke så mye spennende som har skjedd, men tenkte å dele med dere hvordan flyttingen gikk.
Som jeg nevte i min forrige post, skulle jeg hjelpe Karoline og Natasha med å flytte fra Bjølsen til Borgen. Jeg hadde fått låne bil og tilhenger av fattern, så alt var klart da jeg stod opp så altfor tidlig forrige søndag.  Vekkeklokka banka sure, skarpe toner inn i min trøtte hjerne rundt kl 09.30. Trur ikke mennesker er skapt til å stå opp så tidlig på en søndag! Fikk ihvertfall hivd i meg noen skiver peanut butter og syltetøy før jeg dura innover til Bjølsen.

Da jeg kom frem til bjølsen ble jeg møtt av Karoline og Natasha som nesten var klare til å dra med første lasset. Jeg ble med inn i leiligheten og hilste på en artig Maiden fan med rar dialekt og navnet Kenneth.
Det viste seg at Kenneth var fra en liten øy helt vest i landet, men at han nå bodde i Bergen og jobbet der som kokk. Ganske cool.
Karoline og Natasha dro med første lasset og jeg og Kenneth fikk i oppdrag å skru fra hverandre sofaen. Som sikkert flere enn vi har erfart, er ikke ikea møbler det morsomste å skru fra hverandre. Det ALLER første som skjedde var at en mutter falt bak trekket som var på sofaen som vi da måtte skjære opp for å få tak i igjen. Jeg tok tak i en sløv korkopptrekker (jeg trur ihvertfall at det var det) og min absolutt første, ‘hjelpsomme’ bevegelse den dagen endte med et relativt stort og dypt kutt i fingern min:

*thumbs up*!
Ser kanskje ikke så ille ut, men blødde godt ihvertfall.

Anywhozle, vi fikk skrudd fra hverandre driten og slengt den på hengern. Lassa bilen full med alskens duppeditter, blant annet TO fulle kofferter med SKO lol. Aldri hatt så mange sko i mitt liv jeg. Jaja, vi dura ihvertfall ned til den nye leiligheten. Folk som kjenner meg vet kanskje at det å kjøre i byen ikke er noe jeg verdsetter veldig høyt. Legg til en fullastet henger og bil og ting kan begynne å bli morsomt. Det var heldigvis Søndag og ikke så mye trafikk, men var alikevel ikke kjempe høy i hatten da vi kom til majorstuen. Første turen ned kjørte heldigvis Karoline i en bil foran oss, problemet var bare å holde følge lol. Vi ble adskilt ved flere anledninger grunnet min heller trege kjørestil i byen og mange lyskryss som ville bli røde akkurat når det var min tur å passere den hvite stripa på bakken. Karoline stoppet heldigvis å ventet på meg, så ting ordna seg.

Etter vi hadde lempa av sofaen og det andre dilldallet, fikk jeg og Kenneth i oppdrag å dra til *insert rart gatenavn i oslo her* og hente en seng… alene. Ingen av oss hadde kjørt rundt i byen før, men Kenneth har heldigvis noe jeg aldri har hatt, rettningssans. Vi ringte Mathias (han jeg pleier å henge hos på majorstuen) og spurte hvor  *insert rart gatenavn i oslo her* var. Han fortalte oss at det ikke var så langt ifra der han bodde. Vi kjørte derfor opp til Mathias og han ble med oss og guidet oss dit vi skulle.
Da vi kom frem der vi skulle hente sengen, ble vi møtt av en weird svenske med kanskje verdens rareste dialekt/språk/tungemål. Og by the way, hva skjer med svensker i byen? Det KRYR!
Vi fikk omsider bært ned driten fra tredje etasje og stroppa den fast på hengern. Svensken harka frem noen ord som visstnok skulle forklare oss hvordan sengen skulle skrus sammen, men det var helt umulig for meg å forstå. Vi nikket og smilte, gav han 500 spenn og dura av gårde.

Uh… sikkert kjempe spennende å høre om flyttehistorier? Kan liksom ikke gi meg nå heller vøtt. Glemte attpåtil å ta bilder for å gjøre denna bloggen mer interesant. Her får dere et bilde av meg med Trond sine briller før jeg forteller videre om hvordan vi hentet verdens største bokhylle:Haha, sånn! Nå får du lese videre ass!

Skal vi se… bokhylle ja. Vårt neste oppdrag var å hente en bokhylle. Denne skulle hentes på Bygdøy trur jeg det het. En liten utstikker nederst på kartet trur jeg. Verdens mest kronglete vei å kjøre med en Citroen C5 og henger :( Håper også dere har notert dere at vi var to gutter som aldri hadde kjørt rundt i byen før, en fra vestlandet og en uten noe form for rettningsans eller andre logiske funskjoner mennesker flest er utstyrt med.
Grunnen til at jeg vil fortelle om denne bokhyllen da, er at den var GIGANTISK og hengern vår var… ikke det. Men problemene viste seg ikke å stoppe der. Det var nemlig et hus under oppussing hyllen stod i og i tillegg til alt dette, var det en meget rar mann som bodde der. Hadde det ikke vært for at kona stod å mekka mat hadde jeg stempla han som gay og soss, i den rekkefølgen. Bokhyllen stod seff i andre-etasje, som vi måtte bruke stige for å komme opp til. Jupp, stige!
Vet ikke hvorfor, men denna bergenseren hadde høyde-/stigeskrekk i tillegg. Vi klatra nå opp til slutt og starta prosjektet med å skru den fra hverandre. Joda, du leste riktig. Sosser tar jo ikke i verktøy så vi måtte skru fra hverandre hele driten. Angrer på at jeg ikke tok bilde av den, for den var STOR. I tillegg til dette, var det en hjemmesnekkra dritt og skruene var stappa med silikon. Klin umulig å skru fra hverandre med andre ord.
Etter godt over èn time hadde vi fått fra hverandre tre av de fem delene bokhyllen bestod av. Vi kjørte brekkhjernet på resten og heiv dritten ned stigen så den knuste.
De tre fine delene fikk vi sklidd forsiktig ned stigen. Det vil si Kenneth, den stigeredde bergenseren med Iron Maiden tattoo, klatret ned og tok imot det jeg lempa ned til han. Vi var et overraskende godt team og håper vi får anledning til å jobbe sammen igjen senere. Tru det eller ei, men vi hadde det dødsfett. Bokhyllen var som nevnt stor, men vi fikk akkurat plass i hengern etter vi hadde tatt av lemmen, så litt flaks var det.

Lurer på om jeg skal runde av bloggen der jeg. Ble så sulten og trøtt og ingen orker lese hele uansett. Får heller bare oppdatere med en ny post etter helgen. Avslutter med et screenshot fra ‘Hell’ i Minecraft:

Aight, skrives til søndag!

Én kommentar to “Bedre sent enn aldri”

  1. Hello to every body, it’s my first pay a quick visit of this website; this weblog
    contains amazing and truly excellent data designed for readers.

Legg igjen en kommentar